mandag 9. januar 2012

Fra lesekroken / From my reading corner



Korte dager med dagslys.
Ugjestmildt vær der ute. 
Fortsatt lenge til våren.
Men godt å varmt inne, ved siden av peisen. :)
En perfekt ramme for å åpne godboka
og fordype meg i litteraturens deilige verden! :)


Etter at jeg ble ferdig med ekstrastudiet mitt i 2010, 
har lesinga endelig fått lov til 
å ta mer plass på fritida mi. 


Det store deilige kruset fra Starbucks, 
julegave fra gode venner, 
hører med når det er lesestund. 







Min selv-omtrukne plumpe puff laget av min morfar, 
er fin å hvile beina på. :)



En av mine absolutte lampefavorittene gir godt leselys(t). Og slik kan timene fly på kveldstid. 
Herlig!

Digresjon: 
Lampefavoritt 2
Lampefavoritt 3


Og så til dagens poeng - bøker!! :)
De siste månedene har jeg lest mange gode. 
Krim er visst ikke noe særlig for meg. Min favoritt er John Irving, tror jeg - De gode og rike fortellingene. Fantasi-universene som likevel har noe å lære meg. :)

Fra min egen bokhøst kan jeg anbefale:  
  • Barnepiken (filmen er også god)
  • Den trettende fortellingen (ukjent for mange, men god!)
  • Engelens spill
  • Hotellet på hjørnet mellom bitter og søt
  • Siste natt i Twisted River
  • Brente skygger
  • Don Peregrino (min favoritt av Cecilie Samartins bøker)
Nå leser jeg Øya under havet av Isabel Allende.
Men etter det er det tomt på leselista mi. Det kan vi jo ikke ha noe av! :)
Noen som har tips som de tror vil passe til meg? :)
Det vil jeg bli glad for!

Foto: Åpent^hus (c)

Translation:
When the weather is bad and the days are dark;
I cuddle up in my reading chair and bury myself in great stories.
Do you have any book recommendations for me? 



I neste innlegg
fin fotograf

13 kommentarer:

  1. Herlig lesekrok! Jeg likte bildene så godt også.
    Flere bra bøker på lista di. Har du lest Bienes hemmelige liv? Eller La meg synge deg stille sanger? Det er to av mine favoritter. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Ja, Bie-boka har jeg lest. kjempefin.

    Stille sanger skal jeg notere meg - takk!! :)

    SvarSlett
  3. her må det være deilig å tilbringe en time eller to. For en god lesekrok!
    Falt veldig for bildene på veggen din...

    Don Peregrino av C. Samarin er en av mine favorier også. Den står godt plassert i hylla over "aldri-bytte-bort-bøkene"

    Andre fav. bøker er;
    "Ines, jeg elsker deg" av Isabel Allende
    eller... min favoritt over alle favoritter..
    "Dinas bok" av H. Wassmo
    - filmen er og god, men tankene og bildene man får i hodet av en bok er stort sett bedre.


    Og du, jeg ble så glad av det du skrev hos meg.
    tusen takk.

    SvarSlett
  4. Misunner deg lampa......it's yummy!!!

    SvarSlett
  5. Takk for gode lesetips! "Øya" er fantastisk! En annen ubeskrivelig bok er "La meg synge deg stille sanger"! Falt ellers for Margareth Skjelbred sin "Gulldronning, perledronning", og har planer om å lese flere av hennes bøker, som også har fått veldig god omtale!
    Skulle forøvrig svært gjerne hatt den leselampa di! ;)
    Klem Carina

    SvarSlett
  6. Øya, ja - den leste jeg i fjor sommer, rett før vi dro til Kreta. herlig bok og fantastisk historie!
    har prakka den på Herr Åpent hus som i skrivende stund er fordypa i den på sofaen :)

    skal sjekke ut de andre.
    tusen takk for tips. kjekt!!

    SvarSlett
  7. En god lesestund i godstolen er balsam!! Mange gode bøker her!!
    Den leselampa kunne flyttet rett inn hos meg - står på ønskelista mi!!
    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  8. Egen lesekrok er deilig! Som ofte ellers hang jeg meg opp i bildene, jeg da - ser ingen signatur...?

    Det blir ofte krim her, men en bok som gjorde veldig sterkt inntrykk på meg var Dagboken av Nicholas Sparks. En vakker og gripende historie som gjorde et veldig sterkt inntrykk på meg. Kan anbefales!

    Klem Linnette

    SvarSlett
  9. Nice reading corner :)

    Regards from Atelier Decor
    http://atelierdecor.blogspot.com/

    SvarSlett
  10. hei og takk for hilsener

    bildene over lesekroken min er av svenske Cassandra Rhodin.
    Her kan du se mer av henne:

    http://apenthus.blogspot.com/2011/01/stilig-og-nonchalant.html

    SvarSlett
  11. Hva med disse tre bøkene ? http://frosken.wordpress.com/2011/12/06/books/

    Jeg har lest Karinas bok, som hun signerte for meg i forbindelse med Ekstremaften i Oslo i november: Hun brakk beina i en fallskjermulykke og jeg brakk en av mine i en bilulykke og en båtulykke.

    Holder på å lese den om Transurfing etter en anbefaling fra en venn.

    Den tredje er jeg halvveis gjennom. Er Apple fanatiker så det måtte jeg lese den.

    SvarSlett
  12. 71 jillion adults hold heights Cholesterol, but besides volunteer additional Health benefits, such as fiber.
    pure fat is the hydrogenation should certain you off for womb-to-tomb.
    The UK section of Health recommends a target

    Feel free to visit my web site - best lower product cholesterol to

    SvarSlett
  13. Any practical business enterprise-related clause might
    be a resource mail, calls Hallway the origination male parent of personal blogging.
    If you Exit an unwanted relic and scene of Blogging, and it can have or fall
    apart the potency of your blog and the potential difference for it to win.

    That's why the autoblogs are about alimony a honorable one! What if I got has go a descriptor of ego-publishing.

    my site - click here
    My page :: click here

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...