mandag 18. juli 2011

Lavsesong?


Hvem har sagt at det trenger være lavsesong for lysestaker om sommeren? Der finnes mange varianter som er så vakre å se på, at de er verdt å ha fremme selv om de ikke skal ha tente lys i, ikke sant? :)





Her er et sett som faller i den kategorien, synes jeg - nye i Åpent hus-huset. Slike små nye detaljer i heimen gir en ny liten piff og glede i hverdagen. :) Og "interiørblogger-idiot" som jeg er, må jo kamera frem og forevige det hele.




Disse er litt spesielle for meg. Jeg har nemlig fått de som vareprøver for å "uttale meg" om dem - resultat av korrespondanse med "folka bak". Veldig artig å få være med å gi innspill. Og som vanlig, sier jeg akkurat det jeg mener! Verken mer eller mindre. ;) Ved å gi innspill og stille spørsmål føler jeg på min lille måte at jeg er med på å skape noe nytt! :)

"Folka bak" er de verdens-omreisende Ole Johnsen og Kathryn Brown.
De satt for litt siden pekefingeren på kartet og bestemte seg for å bo i Oslo. :) 
Derfra driver designerekteparet sitt foretak Made by Loki.
Det er de som har formgitt lysestakene, kalt Ljoss.



Disse er nylig laget som prototyper, og er i produksjon i flere farger denne måneden. Du kan se mer om dem mer om dem her.

Selv om jeg ikke kan skilte med å være designer, kan jeg i alle fall si at bildene er tatt av meg! ;) Foto (c) Åpent hus

Hva synes du om dem? Jeg er sikker på at de er interessert i å få høre fra flere enn meg!
Og pakker du vekk lysestakene om sommeren?

Tusen takk for alle fine hilsner dere har lagt igjen de siste ukene. Nå skal jeg få tatt ei god bloggerunde å snuse inn litt ny inspirasjon. :)

I neste innlegg
ferierapport

15 kommentarer:

  1. Likte de veldig godt!
    Enkle og rene! Akkurat slik jeg liker:)
    Hadde ikke hatt noe imot noen slike! Veldig fint slik du hadde satt de sammen og passet godt til vasen!

    Jeg har kubusstaken og tre stilling lysestaker stående fremme nå i sommer. Men kivilyktene som jeg vanligvis har mange av fremme er pakket bort.
    Synes det er fint å ha det litt enklere nå om sommeren. Også er det ekstra kos å hente de fram når høstdagene kommer igjen.
    Men synes det er veldig fint å ha lyslykter i ulike varianter ute på terrassen nå! Og har nettopp kjøpt flere tineK lykter som jeg tror vil være fine ute.
    Har desverre enda til gode å oppleve en skikkelig sommerkveld her, derimot...
    Tenk det. Ikke en eneste kveld har det vært så varm at vi har vært ute etter at sola har forsvunnet...:(
    Vi får satse på august!:)

    Klem!

    SvarSlett
  2. Lysestakene er NYDELIG!!! Hvor kan de kjøpes?? Helt perfekt til å ha fremme hele året. Og sikekrt ekstra flotte til jul og høytid. Pene og elegante linjer. Minimalistisk og rent utrykk. Lyst og nordisk. Me like :)
    Heldig du!

    MVH Vilde

    SvarSlett
  3. Nydelige lysestaker med vakre former. Jeg pynter også opp med enkelte lysestaker og lyslykter som bare er for fine for å ikke ha fremme. Deilig å glede seg litt over årstiden vi har foran oss også :D
    God sommer!

    SvarSlett
  4. takk for hilsner. :)
    Huset på høyden: jeg skal lage lenken i teksten litt mer synlig, så finner du mer om stakene i den! )

    SvarSlett
  5. Veldig fine! Jeg digger de rene, fine linjene. Men veldig nyskapende er de ikke akkurat. Jeg har et par i teak som er omtrent helt like, og det florerer av lignende vintageutgaver på både Ebay og Etsy. At disse nye er malt er vel egentlig den største forskjellen. Men ja, veldig veldig fine og jeg kunne veldig gjerne ha tenkt meg noen slike selv. Gjerne hvite eller i "retroblått". Jeg har sett noen som matcher Sunburst-klokka mi perfekt. :)

    SvarSlett
  6. Et eksempel på noen som ligner veldig: http://www.illumsbolighus.dk/product_detail.asp?mode=master&maID=28421&listID=

    Fine, fine! :)

    SvarSlett
  7. Hei igjen:)
    Tror nok alle disse klokkene er originale....
    Har du sjekket ebay? Der pleier det jo ofte å finnes billigere varianter:)
    Klem!

    SvarSlett
  8. takk for tips; marta. skal sjekke litt rundt.
    høytrykk:
    takk for hilsen. ja, vet der er en del i lignende stil. Men disse er i alle fall litt rimeligere. :) Og blanding av retro og moderne, synes jeg. Og de enkle, rene linjene er jo vanskelig å ikke like! ;) Liker at de er litt rundere enn Rolf-stakene. Syns det hadde vært tøft om de hadde en vase til også, jeg da. for det plasserer vi jo ofte ved siden av.
    har du også, Sunburst, ja!? å, ønsker meg veldig jeg også!! :)

    SvarSlett
  9. Så fine lysestaker! Stramme og enkle, og lekre i hvitt. Jeg pakker ikke ned lysestakene mine, jeg tenner ofte stearinlys både ute og inne på sommeren, jeg synes det blir så stemningsskapende og koselig.
    God sommer!

    SvarSlett
  10. Great design! Nydelige lysestaker... og veldig interessant innlegg.

    SvarSlett
  11. Nei, jeg pakker ikke bort lysestakene om sommeren, men jeg er ikke flink til å bruke dem heller.....

    Likte godt disse, spesielt at de er "skjeve" i toppen. Men jeg liker de bittelittegrann mer lubne, blir så redd for at så slanke staker skal velte.

    SvarSlett
  12. Disse var utrolig lekre. Rett og slett litt frekke med sine former ;) hihihi :) Syns faktsik disse var finere enn rolf-stakene.

    Men fikk ikke den lenken du hadde lagt ut til å funke jeg!

    Hva koster disse stakene og hvor kan vi få fatt i de etter hvert??

    Mvh Marianne

    SvarSlett
  13. hei Marianne - beklager! jeg har visst skriveleifa i lenken. Nå skal den være riktig. Prøv igjen nå du! :)

    SvarSlett
  14. De var veldig fine!! :)
    Jeg har lysestaker fremme, og tenner lys så fort solen begynner å gå ned :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...