torsdag 4. mars 2010

Stilmiks i byen

Disse første to bildene alene gjør meg nysgjerrig på å se mer av denne leiligheten. Og det er stilmiksen, kontrastene og formene som gjør det. Her er ei ny, fin byleilighet blott til øyets forlystelse. :)
Nå dras jo jeg fort mot skulpturelle lamper. Og denne kan vel sies og være i den kategorien. Jeg gjenkjenner den som Octo fra finske Secto design. De har mye fint. Verdt å sjekke ut.

Dette herlige store vinduet setter sitt særpreg på hele stuen. Her trengs ikke gardiner.


Her dukker de opp igjen - disse flotte bordene, som nå etterhvert må komme på ønskelista mi, tror jeg. Jeg har nevnt dem her, forresten. På tide å finne ut mer om dem. Noen som vet hva de heter? Er de ikke tøffe?


 

Mer av samme bord i den spreke "brokade"-belagte hallen. (Ikke et mønster eller en farge jeg hadde valgt selv, men den bryter i alle fall med de stramme moderne møblene) Her er det god plass. Og både krokene og høyden i rommet er godt utnyttet.


Verner Panton-lampa kommer fint til sin rett i alt det lyse på kjøkkenet. Pappelinateppet og det grafiske mønsteret i gardin og pute i vindusnisja, gir et sprekt løft til rommet. Bokhylla på veggen er det eneste utenom lampa som er rødt her. Lure grep å holde rammene så lyse, når rommet er lite.

Ser ut som beboerne har en ventilator-løsning som kan tas opp og ned etter behov. Ikke dumt når plassen er begrensa. 


Lite men delikat kjøkken. Ikke sant? Sitteplassen i vindusnisjen gjør susen her, syns jeg. Dette er vel det fineste bildet fra denne leiligheten, syns jeg.


Lekkert med veggmontert kran.

Lyst og enkelt bad med fin dusjdør i plexiglass, downlights og sånt dusjhode som jeg ønsker meg. :) Det er forresten ganske praktisk med mellomgrå fliser på gulvet. Og slike i stein/skifer-look er kjempefine, synes jeg. De viderefører kontrastbruken av lyst/mørkt også på badet - med veggen bak speilet kledd i svarte fliser, mot resten som hvitt.

 
Men jeg tror jeg hadde valgt en annen servant.
Selv om den var skikkelig tøff på nært hold - oppi.


Avslappa stemning på soverommet. Tøff lampefot i vinduskarmen. Men plissé er passé for min del. :)

Alle foto: Alvhem mäkleri.

I neste innlegg
blir det grand fotokavalkade over en kjent yndlingsstol.

4 kommentarer:

  1. Utrolig lekker leilighet! Helt enig i at den inneholder masse flotte kontraster. Ha en flott helg!

    SvarSlett
  2. På det nest øverste bildet slår det meg at radiatoren faktisk passer inn. Slike radiatorer er jo egentlig ganske lite sjarmerende..

    SvarSlett
  3. Dette var en flott leilighet ja. Vi har selv den røde lampen fra Kartell bare i blå/turkis. Den lyser ikke så veldig opp, men den er et veldig fint blikkfang. Bodet er forøvrig fra Design House Stockholm og heter Tablo. Det er designet av Magnus Löfgren. Tror ikke prisen er så aller værst heller. Rett under 2000 kr. Mener å ha sett det på Brødrene Pedersen på Tvedt senteret, men kan hende jeg husker feil. =)

    SvarSlett
  4. å, du viser så mye inspirerende interiør! TUSEN TAKK!!!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...