fredag 18. desember 2009

Gleden ved å gi

Jeg elsker å gi presanger!



Planleggingen,
innkjøpet og
innpakningen
er en stor del av den gleden.
Og også forhåpentligvis at
den jeg gir gaven til blir glad for å få den. :)



Det kribler ved tanken på å få gi!

Foto fra Frk. Mayas loft.


Storebror kom tassende ut av senga etter at han hadde lagt seg her en kveld,
og spurte hva jeg ønsker meg til jul. :)
Husker at min egen mor alltid svarte "snille barn" - mest på fleip.
Men barna mine er så gode og snille, at det kan jeg faktisk ikke si!!
- Jeg føler meg så privilegert. Jeg har så mye å være takknemlig for.
At - helt ærlig - hva skal jeg nå egentlig ønske meg til jul??


Fra Charm design.

Nå er alle gavene i hus.
Min favoritt julegave-innpaking er nok nostalgisk gråpapir med hamptau eller røde sløyfer.
I år skal jeg sørge for at gavepapir. lapper og bånd er pakka vekk til julaften...
Syns at alle pakker må få ligge å hvile litt før de blir gitt og åpna! :)

I år skal vi utvide "giver-programmet" i Åpent hus.
I tillegg til Redd barna og Kirkens Nødhjelp, skal vi nå bli faste givere til Plan.
Syns det er det minste vi kan gjøre - vi - som har det så godt!
Og barna våre skal lære at vi skal vise medfølelse og være med å gjøre en forskjell - også i praksis.
(Neste på lista må være Amnesty og SOS Barnebyer, tror jeg. Og Norsk Folkehjelp.)
Der er mange gode saker å støtte.
Og mange bekker små , du vet...




Her er forresten tips til "uegoistiske" gaver til de som har alt:

Fikk også et godt tips fra Fru Fly-bloggen , forresten.
Her har man mulighet til, ved en enkeltstående handling, å bidra til å gi noen som
ikke er så privilegert som oss her i Norge, muligheter til å forbedre sitt eget liv.

Julen er foruten familiekos, også tiden for
å tenke litt ekstra på andre.
Og å gjøre noe for at mindre heldige skal få det litt bedre.
Enig?

Nå gleder jeg meg til jul!

1 kommentar:

  1. Jeg ordnet siste pakke i dag, nesten litt trist da det er så gøy å handle og ordne, men alikevel godt å være i mål :)

    Vi har ett fadderbarn, det er jo så hyggelig å kunne gi litt! :D

    Ha en kjempe fin helg. Nydelige pakker du har pakket inn!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...